Nieuws

Brainstormsessie voor toekomstige V&D-locatie Vlaardingen

3 oktober 2016 Shopping, living & leisure. Dat was het thema van de brainstormbijeenkomst op 2 juni 2016 over de nieuwe bestemming van de V&D-locatie, een pand van GREEN, in Vlaardingen. De aanwezige ondernemers en ambtenaren kregen de vraag: ‘Hoe wordt de V&D-locatie een bruisend onderdeel van de binnenstad van Vlaardingen?’

Out of the box
Het transparante gebouw met een vloeroppervlakte van 4.500 m2 over drie lagen en een luxe La Place restaurant bood voldoende inspiratie om ‘out of the box’ te denken. De deelnemers presenteerden tientallen ideeën en functies. Creatieve functies in vele combinaties kwamen voorbij, inspelend op de behoefte van de ‘Vlaardinger’.

Verrassende ideeën
Onder leiding van Prof.dr.ir. Kitty Koelemeijer, hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit, werden de sprankelende ideeën uit de brainstorm besproken in een plenaire sessie. De mix van lokale ondernemers, ambtenaren en vastgoedspecialisten zorgde voor verrassende combinaties van functies in een pand waar het licht nooit uit hoeft te gaan.

HEMARKT
Inmiddels is de eerste winkel geopend in het pand aan het Veerplein. Op de benedenverdieping opende de HEMARKT op 15 juli haar deuren. De tijdelijke vestiging van de nieuwe formule van de HEMA biedt afgeprijsde producten van kleding en servies tot speelgoed aan. Voor de overige etages van het pand wordt nog gezocht naar een bestemming. Het is de ambitie van GREEN om twee verdiepingen aan het pand toe te voegen, bestemd voor woningen. De begane grond, de eerste verdieping en de tweede verdieping zijn bedoeld voor winkel-, horeca- en onderwijsconcepten, of een combinatie daarvan.